A tak sa až príliš často stretávame v reštauráciách, hoteloch, či baroch s pracovníkmi, ktorí nedokážu svoju prácu vnímať ako poslanie či službu iným. Nebaví ich slúžiť, či dokonca ich to obťažuje, preto nie sú k hosťom pozorný ani slušný a problémy riešia s osobnou „vzťahovačnosťou“. Jednoducho povedané, nevedia sa vcítiť do pocitov zákazníka. Tu treba zdôrazniť ďalší dôležitý faktor, ktorý nám tak chýba nielen v našej gastronómii. Je ním úsmev, ktorý nikoho nič nestojí, a predsa dokáže tak mnoho. Radšej zamestnám neskúseného človeka s nádherným úsmevom, ako človeka sContinue reading
Kategória: Kaviarne
-
2. Kto by mal pracovať v zákazníckom servise?
-
Kto by mal pracovať v zákazníckom servise?
Túto otázku si dáva málokto a iba málo zamestnávateľov venuje tejto problematike patričnú pozornosť. Je však veľmi dôležitá, ak nie rozhodujúca, pre celkové správne fungovanie zákazníckeho servisu. Určite by to mali byť ľudia so zvýšeným EQ (Emočnou Inteligenciou), teda s dobrým citovým vnímaním, tzv. empatiou. Pomaly sa pojem EQ dostáva i do našich končín, ale stále je to veľká neznáma…
-
Aké sú ciele zákazníckeho servisu ?
Ciele zákazníckeho servisu si stanovuje každá skupina vlastné. Každý má iné predstavy o tom, ako má zákaznícky servis vyzerať. Neexistujú žiadne normy a táto oblasť nie je spísaná, ani normovaná. Všetko, čo vieme je, že cela táto sféra záleží od kreativity a vnímania jednotlivca, ktorý dokáže vytvoriť príjemnú a profesionálnu atmosféru. Väčšinou si odvetia zákazníckeho servisu predstavujeme iba v gastro sfére, ale to je veľký omyl. Dnes sa zákaznícky servis dostáva do všetkých sfér, kde je kontakt medzi ľuďmi. Samotný zákaznícky servis je o službe, ale tak isto vyjadruje kvalituContinue reading
-
Zákaznícky Servis v základe…
Zákaznícky servis treba chápať predovšetkým ako prejavenie úcty vo forme pomoci, pohostenia a spríjemnenia času stráveného v teréne a pri priamom kontakte medzi ľuďmi. Teda rad činností, ktorých cieľom je zvýšiť úroveň spokojnosti zákazníka. Zákaznícky servis je o ľuďoch a ich prístupe k iným. Je to schopnosť empatie a prejavenia úcty druhým. Väčšinou ľuďom, ktorých nepoznáme a nič o nich nevieme, no napriek tomu sme schopní poslúžiť im bez predsudkov.
-
Časť duše prevádzky…
V priestoru HoReCa je vec, v ktorej tápe väčšina majiteľov podnikov. Doba sa posúva ďalej, žiarovky vymenila šetrnejšia alternatíva – úsporné žiarivky. Problém je v tom, že obyčajné žiarovky mali vylepšené modely SOFT, ktoré tvorili trochu menej výkonné svetlo, ktoré bolo však veľmi príjemné pre oči. Žiarivkové trubice, alebo úsporné žiarivky majú dva najviac používane odtiene „žltá teplá“ alebo „studená biela“. V prvom prípade, máte síce ako tak správne osvetlený podnik, ale hostia majú pocit, že sedia v kancelárii. S druhým typom žiarivky „studená biela“ na tom budete však ešte horšie.Continue reading