Medzi jednu z najobľúbenejších káv v slovenských kaviarňach patrí bezpochyby veľké espresso(presso). Takmer nikde ho ale nevedia pripraviť správne. Buď nechávajú kávu extrahovať oveľa dlhšie ako 30 sekúnd, alebo majú mlynček nastavený na hrubšie. Hrubšie nastavenie ovplyvňuje prietok vody cez kávu v páke, káva vytečie oveľa rýchlejšie. Pri obidvoch spôsoboch sa porušujú základné parametre espressa. Do kávy sa tak lúhujú škodlivé látky a káva sa v páke prepaľuje. Takže jej chuť je viac horká a spálená. Ako správne veľké espresso pripraviť? Veľmi jednoducho. Stačí pridať do klasického espressa trochu horúcejContinue reading
Kategória: Reštaurácie
-
Espresso Lungo = Veľké Espresso
-
Stop „nalievačom“!
Doba sa zrýchľuje a prístup obsluhujúceho personálu tiež. Na obsluhu je vytváraný čoraz väčší nátlak na zmenu prístupu k zákazníkovi. Namiesto pasivity a unudeného výrazu hostia očakávajú aktívny prístup, primeraný záujem a úsmev na tvári. Stačí nahliadnuť len k susedom do potravín. Stojíte s košíkom v rade na pokladňu a okolo vás sú samé sladké dobroty, len sa zahryznúť. Málokto vydrží, aby si pri čakaní na platenie niečo neprihodil k nákupu. Platí to aj pre benzínové pumpy (tiež u susedov), keď vám predajca k palivu vždy ponúkne sladkú dobrôtku, ktoráContinue reading
-
Ako pracovať s vnímavými ľuďmi…
V prvej časti sme hovorili, v čom spočívajú výhody emočne vnímavých ľudí a prečo sa viac hodia do sféry zákazníckeho servisu. Emočná vnímavosť im dáva možnosť vnímať veci, ktoré priemerný človek nepostrehne alebo sa nad nimi nepozastaví. Aj táto výhoda má však svoje nedostatky, ktoré sa ukazujú priamo v praxi. Konfliktní hostia Všeobecne platí, že rozvinutá emočná inteligencia nám dáva možnosť vnímať citlivejšie ľudí a situácie, s ktorými prichádzame do osobného kontaktu. A v praxi sa nestretávame len s príjemnými a usmievavými hosťami, ktorí sú ochotní akceptovať menšie chyby v obsluhe.Continue reading
-
Kto by mal pracovať v zákazníckom servise?
Zákaznícky servis treba chápať predovšetkým ako prejavenie úcty vo forme pomoci, pohostenia a spríjemnenia času stráveného v prevádzke a pri priamom kontakte medzi ľuďmi. Teda ide o rad činností, ktorých cieľom je zvýšiť úroveň spokojnosti zákazníka. Zákaznícky servis je o ľuďoch a ich prístupe k iným. Je to schopnosť empatie voči druhým ľuďom, ktorých väčšinou nepoznáme a nič o nich nevieme, no napriek tomu sme schopní poslúžiť im bez predsudkov. Určitú vlnu nespokojnosti s pohostením a so správaním personálu k hosťom v gastro prevádzkach pociťujeme na Slovensku neustále. Pri výbere reštaurácie sa zvyčajneContinue reading
-
Cítia sa Vaši hostia u Vás dobre ?
Čo by som rád spomenul je prístup personálu. Stalo sa mi niekoľkokrát, že mi obsluha reštaurácie vošla do osobnej zóny. Postoj obsluhy, jazyk, oblečenie a neverbálne vyjadrovanie telom (tzv. body language) je veľmi dôležitý prejav kultúry reštaurácie. Niekedy máme z obsluhy pocit, že sme tam kvôli nim a nie oni kvôli nám. Lenže, ako bude vyzerať a ako dlho môže fungovať reštaurácia, do ktorej neprídu hostia, pretože sa tam necítia dobre? Štýlovosť reštaurácie nemá prioritu, Zmyslom je najesť sa na jednej strane a na druhej pohostiť hostí a harmonicky skombinovaťContinue reading