Ciele zákazníckeho servisu si stanovuje každá skupina vlastné. Každý má iné predstavy o tom, ako má zákaznícky servis vyzerať. Neexistujú žiadne normy a táto oblasť nie je spísaná, ani normovaná. Všetko, čo vieme je, že cela táto sféra záleží od kreativity a vnímania jednotlivca, ktorý dokáže vytvoriť príjemnú a profesionálnu atmosféru. Väčšinou si odvetia zákazníckeho servisu predstavujeme iba v gastro sfére, ale to je veľký omyl. Dnes sa zákaznícky servis dostáva do všetkých sfér, kde je kontakt medzi ľuďmi. Samotný zákaznícky servis je o službe, ale tak isto vyjadruje kvalitu
Zákaznícky servis treba chápať predovšetkým ako prejavenie úcty vo forme pomoci, pohostenia a spríjemnenia času stráveného v teréne a pri priamom kontakte medzi ľuďmi. Teda rad činností, ktorých cieľom je zvýšiť úroveň spokojnosti zákazníka. Zákaznícky servis je o ľuďoch a ich prístupe k iným. Je to schopnosť empatie a prejavenia úcty druhým. Väčšinou ľuďom, ktorých nepoznáme a nič o nich nevieme, no napriek tomu sme schopní poslúžiť im bez predsudkov.
V priestoru HoReCa je vec, v ktorej tápe väčšina majiteľov podnikov. Doba sa posúva ďalej, žiarovky vymenila šetrnejšia alternatíva – úsporné žiarivky. Problém je v tom, že obyčajné žiarovky mali vylepšené modely SOFT, ktoré tvorili trochu menej výkonné svetlo, ktoré bolo však veľmi príjemné pre oči. Žiarivkové trubice, alebo úsporné žiarivky majú dva najviac používane odtiene „žltá teplá“ alebo „studená biela“. V prvom prípade, máte síce ako tak správne osvetlený podnik, ale hostia majú pocit, že sedia v kancelárii. S druhým typom žiarivky „studená biela“ na tom budete však ešte horšie.
Zákaznícky servis v hoteli je prevažne na vyššej úrovni ako v bežnej gastronómii. Slovenské hotely sa skôr stretávajú so systémovými problémami, napríklad ako využiť hotelovú reštauráciu a sprístupniť ju ľuďom z ulice, komunikáciu a výmenu informácii medzi personálom a nedostatočný tlak manažmentu pri zavadzaní inovácií, čo sa v konečnom dôsledku odzrkadlí aj na prístupe k zákazníkovi. Každý hotel, či hotelová sieť si určuje vlastné normy, ako má personál vyzerať – od samotnej uniformy, cez vyžadovaný prístup a komunikáciu k zákazníkovi. Niektoré viac hviezdičkové hotely sa zameriavajú na veľmi presnú štruktúru
Kaviareň: Ak chcete relaxovať alebo zájsť na osobnú či obchodnú schôdzku, môže byť reštaurácia príliš neosobná a svetlá. Lepším nápadom je zájsť do kaviarne. Kaviareň na rozdiel od reštaurácie už musí byť útulná, príjemná s pohodlnými sedačkami, zladenými farbami, pokojnou atmosférou a hudbou. Najväčšou chybou našich kaviarní je, že ich majitelia investujú nemalé financie do interiéru a vybavenia, ale potom postavia k pákovému kávovaru ako obsluhu študentku za minimálnu mzdu. Vidina nízkych nákladov a vysokých ziskov je v dnešnej dobe zárukou krátkodobého biznisu. Je už len otázka času, kedy si